Profesioniști

[Fluctuație de personal în imobiliare] Stil Imobil: În momentul de față sunt maxim 4-5 agenții imobiliare atractive în Iași

Știind că multe agenții se confruntă cu problema fluctuației de personal, am vrut să aflăm de la specialiștii în domeniu care sunt cauzele și cum poți motiva un angajat să rămână în companie. Astăzi ne-a răspuns Corina Nechita, Owner Stil Imobil.

Câți angajați are compania pe care o administrați / în care lucrați în acest moment și cam câte persoane au părăsit compania în ultimul an? 

Stil Imobil în momentul de față are 11 angajați, din care doar un angajat a decis să nu mai lucreze la noi, la începutul anului trecut, în conditiile în care avea o vechime la noi de cel puțin 9 ani.

Este fluctuația de personal o problemă în domeniul imobiliar? Cum a evoluat aceasta în ultimii ani?

Eu nu m-am confruntat cu această situație, știu că se practică, dar cred că firma trebuie să fie în primul rând atractivă.

Nu se resimte o fluctuație mare de personal, mai degrabă aș zice că în piața imobiliară din Iași este la modă să intri într-o echipă de vânzări, să fii format, să vezi despre ce este vorba, să mai convingi și un coleg și repede, repede se deschide o frumoasă agenție imobiliară și se apucă de treabă. Problema e că nu prea funcționează, din păcate, și se pierd oameni buni pe drum, nu orice agent bun poate deveni un manager bun. Aș sublinia faptul că management-ul defectuos duce la servicii de proastă calitate și, bineînțeles, lovesc, din păcate, în clienți și în reputația tuturor din domeniul imobiliar.

Care sunt motivele pentru care pleacă un agent imobiliar dintr-o companie în alta?

Eu zic că esențial pentru gradul de satisfacție al angajaților este calitatea vieții la locul de muncă și sunt unii agenti cu motive bine întemeiate de a  migra. Nu poți să ai succes în vânzări și să devii profesionist dacă firma la care lucrezi nu te susține și nu îți pune la dispoziție minimul de logistică necesară: birou, laptop, telefon de serviciu, aparat foto profesional, mașină de serviciu, un sediu frumos în care să-ți fie drag să vii la muncă și unde cu drag să îți poți consilia clienții.

Partea de promovare și expunere a ofertelor în online este esențială, cele mai mari bugete trebuie alocate publicității. Nu mai vorbim de antrenarea și focusarea permanentă a consilierilor.

În momentul de față sunt maxim 4-5 agenții/companii imobiliare atractive în Iași.

Cum încercați să vă motivați angajații astfel încât să rămână în cadrul companiei?

Aș răspunde scurt: oferindu-le ceea ce concurența nu le oferă, însă nu mă pot abține să spun că echipa Stil Imobil este o familie cu oameni dragi sufletului meu, cu mulți ani de experiență în imobiliare. Majoritatea fac parte din echipa noastră de minim 14 ani, aici au început și aici au rămas.

Dacă dorești să ai oameni de calitate, trebuie să investești permanent în formarea lor, în sediu, în logistică, în promovare, în crearea de sisteme solide. La asta lucrăm zi de zi.

Ultima editare: 16 iunie 2020
Back to top button