Idei pentru amenajarea unui spațiu de lucru cât mai eficient

Cum iti amenajezi spatiul de lucru acasa

Fie că ești freelancer, fie că lucrezi de acasă doar pentru o scurtă perioadă de timp, este important să-ți amenajezi un spațiu de lucru confortabil, care să te ajute să te concentrezi și să poți funcționa la capacitate maximă. 

Chiar dacă lucrezi de acasă, este foarte important să separi viața personală de cea profesională și să delimitezi, pe cât posibil, spațiul de lucru de cel destinat relaxării și petrecerii timpului liber. Cel mai eficient mod de a realiza acest lucru este prin amenajarea unui spațiu separat de restul locuinței, însă, dacă nu ai o locuință suficient de încăpătoare, ai posibilitatea de a improviza. 

În cele ce urmează îți oferim o serie de sfaturi utile, care să te ajute să-ți amenajezi spațiul de lucru astfel încât să-ți poți desfășura activitățile cotidiene într-un mediu relaxant, care încurajează creativitatea și concentrarea. 

Cum alegi mobilierul de birou

Alegerea locației potrivite

Primul pas în amenajarea unui spațiu de lucru este alegerea locației în care îți vei desfășura activitatea. Chiar dacă nu ai o cameră liberă care poate îndeplini rolul de zonă de lucru, poți profita de spațiul pe care îl ai în alte camere pentru a-ți amplasa noul birou. 

Atunci când alegi locația, este important să eviți zonele intens circulate din casă, precum livingul, și să te orientezi, mai degrabă, spre locuri mai retrase, precum dormitorul. Ține cont de faptul că nu ai nevoie de un spațiu foarte mare pentru a-ți desfășura activitatea în condiții optime, ci de unul liniștit și bine iluminat. Dacă stai în chirie, iar apartamentul în care locuiești acum nu este suficient de mare pentru a permite înființarea unui spațiu de lucru, ar trebui să iei în calcul mutarea într-un loc mai spațios, în care să-ți creezi propria ta zonă de lucru. 

Vezi 👉AICI oferta noastra de APARTAMENTE DE INCHIRIAT 

Alege mobilierul 

Alegerea unui mobilier comod și ergonomic este o altă etapă importantă în amenajarea spațiului tău de lucru. Cumpărarea pieselor de mobilier se poate dovedi destul de dificilă, având în vedere numeroasele oferte de pe piață. Totuși, pentru a face alegerile potrivite, este esențial să ții cont de o serie de factori, pentru fiecare piesă în parte. 

Biroul

Atunci când alegi biroul pentru spațiul tău de lucru, trebuie să te asiguri că acesta este suficient de mare încât să-ți permită desfășurarea optimă a activității și suficient de ergonomic, astfel încât să nu ocupe foarte mult spațiu. 

Pentru o cameră de mici dimensiuni, un birou de tip colțar este o alegere foarte inspirată, în timp ce, pentru o încăpere mai mare, este potrivit un birou bine compartimentat, cu o suprafață mare. Indiferent de alegerea pe care o faci, este important să măsori, în prealabil, locul destinat biroului, și să cumperi o piesă cu dimensiunile potrivite. 

Scaunul 

Având în vedere că vei petrece o mare parte a zilei pe scaun, este important să te asiguri că acesta este suficient de confortabil și de ergonomic pentru a-ți asigura productivitatea. Deoarece în această perioadă nu poți vizita un showroom pentru a testa scaune de birou, va trebui să te bazezi pe opinia celorlalți cumpărători și să cauți online recenzii pentru modelul ales de tine.

Spațiile de depozitare 

Dacă activitatea ta presupune lucrul cu documente, atunci vei avea nevoie de spații de depozitare dedicate acestora. Dacă nu ai un astfel de loc, cel mai probabil, documentele se vor aduna pe birou și vor genera un haos total. 

De aceea, este important să-ți dotezi spațiul de lucru cu un mic raft sau un dulap în care să-ți depozitezi toate documentele și accesoriile de birotică pe care nu le vei folosi în viitorul apropiat.

Citește și: Munca la domiciliu. Avantaje si sfaturi de care merita sa tii cont 

Amenajare birou acasa

Alege culorile predominante în spațiul de lucru

Deși pare un criteriu neînsemnat, alegerea culorilor pentru spațiul de lucru este foarte importantă, întrucât acestea vor avea o influență directă asupra dispoziției tale generale și asupra gradului de concentrare. 

Galbenul este o culoare care sporește concentrarea, amplifică procesele mentale ale sistemului nervos și contribuie la eliberarea serotoninei, o substanță cunoscută și sub numele de hormonul fericirii. De aceea, este recomandat ca aceasta să fie culoarea predominantă a spațiului tău de lucru. 

În același timp, albastrul este o culoare care calmează mintea, încetinește metabolismul și contribuie la îmbunătățirea concentrării.

Roșul este o altă culoare care stimulează energia, concentrarea și entuziasmul, de aceea ar trebui să se regăsească și ea în spațiul tău de lucru. 

Deși aceste culori sunt potrivite pentru a-ți asigura o productivitate crescută, este necesar să le alternezi, conform preferințelor tale, astfel încât să obții o combinație cromatică deosebită. 

Citește și: Care sunt culorile anului 2020 si cum le integrezi in designul interior al casei tale

Accesorii de birou necesare

Alege decorațiunile și accesoriile de birou

Pentru a-ți desfășura activitatea în condiții optime, este necesar ca biroul tău să fie bine organizat și dotat cu toate accesoriile de care ai nevoie. De asemenea, pentru a îmbunătăți experiența de lucru, este necesar să apelezi și la câteva decorațiuni, care să-ți dea o stare de bine și care să te ajute să personalizezi locul în care petreci zilnic câteva ore bune. 

Decorațiuni 

Atunci când alegi decorațiuni pentru spațiul tău de birou, trebuie să te gândești la toate obiectele care ți-ar putea aduce zâmbetul pe buze, care te-ar ajuta să te relaxezi și să treci cu bine peste ziua de lucru. 

În funcție de spațiul pe care îl ai la dispoziție, îți poți dota zona de lucru cu fotografii de familie, plante decorative, o lampă de birou colorată, un ceas de perete interactiv sau o serie de figurine pe gustul tău. Încearcă să personalizezi cât mai mult biroul, astfel încât să te simți confortabil de la începerea programului de lucru și până la încheierea acestuia. 

Accesorii

Pe lângă aspectul decorativ, elementele de birou alese trebuie să îndeplinească și un rol funcțional. Atunci când alegi accesoriile, trebuie să iei în calcul utilitatea lor și maniera în care acestea te vor ajuta să-ți optimizezi activitatea cotidiană. 

De exemplu, dacă jobul tău implică printarea de documente și stocarea acestora, vei avea nevoie de bibliorafturi, o tăviță și un organizator pentru documente. 

Mai mult, ai putea alege și un calculator pentru birou, un carnețel pentru notițe, stilou, agrafe, cutter, capsator, perforator, markere, foarfecă sau o agendă. Chiar dacă nu le vei folosi în viitorul apropiat, este bine să-ți dotezi biroul ca la carte, dat fiind faptul că vor mai exista situații în care va fi nevoie să lucrezi de acasă. 

Adaptează-te cum se cuvine la lucratul de acasă și amenajează-ți un spațiu de lucru eficient, în care să poți funcționa la capacitate maximă. Creează-ți un mediu de lucru relaxant și confortabil, dar care să încurajeze creativitatea și productivitatea.

Adresa ta de email nu va fi publicată pe site. Câmpurile marcate cu steluță* trebuie completate.

*