Imobiliarium revine la Băneasa Shopping City în perioada 11-13 mai 2018

Imobiliarium, expoziția imobiliară cu cel mai mare număr de dezvoltatori – expozanți, însumează la următoarea ediție peste 1,4 milioane de metri pătrați de locuințe, suprafața celor 100 de ansambluri rezidențiale prezentate. Imobilele din cadrul târgului au o valoare totală de circa 1,5 miliarde de euro.

În acest context, se observă o revenire a tendinței de achiziție a imobilelor aflate încă în faza de construcție sau plan, motiv pentru care foarte puține locuințe sunt deja finalizate. Astfel, un procent de circa 60% dintre acestea sunt în construcție, 20% se află în faza de plan și doar 20% sunt finalizate. Totuși, diferența față de anii 2007-2008 constă în faptul că cele mai multe imobile care se vând acum în plan sau în construcție se află la o fază ulterioară a dezvoltării.

„În prezent, cumpărătorul acordă mai multă încredere constructorului, mizând pe experiența acestuia, precum și pe părerile locatarilor din spațiile anterior construite. Pe de altă parte, foarte puțini clienți sunt dispuși să investească într-o locuință finalizată pe termen mediu sau lung, drept pentru care timpul până la finalizarea construcției este mult mai mic, comparativ cu intervalul temporar menționat anterior”, a declarat Adrian Stănescu, project manager Imobiliarium.

Potrivit unui studiu realizat de Storia.ro*, printre cele mai importante criterii de alegere a locuinței se află zona/cartierul (53,3%), numărul de camere (38,8%) și suprafața utilă (38,3%). Totodată, alte elemente pe care clienții le iau în considerare sunt facilitățile situate în preajma locuinței -transport, educație, cumpărături etc. (23,6%) și anul de construcție al imobilului (17,9%).

De asemenea, un procent de 40,9 % dintre cei interesați de schimbarea locuinței vor să o facă în următoarele 6-12 luni, dintre care 55,2% vor să-și cumpere o locuință, 21, 8% să închirieze una, iar 23% nu au stabilit încă ce variantă vor alege. Pe de altă parte, 60,9% sunt interesați de un apartament într-un bloc, pe când 33% de achiziția unei case. Totodată, 98,8%  dintre respondenți vor să se mute tot în București.

Casele au urcat în topul preferințelor imobiliare ale românilor

În ceea ce ține de alegerile imobiliare, una dintre principalele schimbări constă în creșterea cererii de case, anul trecut pe locul al treilea în opțiunile clienților. Astfel, apartamentele cu două camere au rămas și anul acesta în topul preferințelor românilor, urmate de case, indiferent de forma lor-  pasive, active, tradiționale- și apartamentele cu 3 camere.

Totodată, a crescut și bugetul pentru achiziția unui imobil, ce s-a adaptat mișcării ascendente a prețurilor de pe piața imobiliară. Astfel, comparativ cu anul anterior, un apartament cu 3 camere este mai scump, în medie, cu 8000-9000 de euro.  Raportat la zonele cele mai căutate, acestea au rămas, în ordine, sectoarele 1, 2 și 3, împrejurimile din Nord, în special, dar și sectorul 6.

Peste 20,000 de imobile vor fi prezente la ediția a treia a Imobiliarium

A treia ediție a târgului de locuințe Imobiliarium, ce va avea loc între 11-13 mai 2018, la Băneasa Shopping City, va prezenta un număr de peste 20,000 de imobile, din portofoliul a 84 de ansambluri.

90% dintre locuințele scoase la vânzare se încadrează în categoria construcțiilor noi, tradiționale, unele beneficiind de dotări tehnologice precum automatizarea ferestrelor, a centralelor, luminilor etc., elemente destinate sporirii confortului utilizatorului. Alături de acestea, se vor regăsi un procent de circa 7% imobile ce se încadrează în categoria pasivă – cu pierdere minimă de energie, 2% active – care produc și utilizează energie în regim propriu, și un procent de 1%, reprezentat de alte tipuri de construcții.

Elementul de noutate la această ediție sunt casele „din cânepă”, care utilizează în procesul de construcție și izolație acest material natural, cu scopul de a conferi cumpărătorului un confort sporit, provenit din resurse bio. Pe de altă parte, anul acesta se observă o creștere în volum a apartamentelor și caselor green, ce vin în întâmpinarea unei nevoi a clientului final. Topul continuă cu locuințele de la mare și munte, segment ale cărui creșteri provin din cererea mare înregistrată în anii anteriori, care se materializează și în oferta actuală. La o scară mai mică, clienții vor regăsi la ediția următoare a Imobiliarium și câteva imobile construite în vecinătatea unor rezervații naturale.

„Am ales să direcționăm 1% din veniturile realizate din vânzarea biletelor pentru replantarea copacilor, de aici și vizualul campaniei noastre. Noi asociem copacul cu trecerea anilor, inelele din interior reprezentând momente marcante din viață unui om, în timp ce inelul sub forma unei case reprezintă momentul special în care cineva își achiziționează propria locuință”, a încheiat Adrian Stănescu.

Noi vom fi prezenți la expoziție în calitate de partener principal și te așteptăm cu un concurs inedit prin care poți câștiga un city break pentru 2 persoane în Berlin. Dacă ești interesat, vino la standul nostru de la intrare să afli mai multe despre oferta Storia.ro și să te înscrii în concurs!

Program eveniment:
Vineri – 11 mai 2018 | 16:00 – 20:00
Sâmbătă – 12 mai 2018 | 10:00 – 20:00
Duminică – 13 mai 2018 | 10:00 – 17:00

Detalii și înscriere gratuită pe site

Adresa ta de email nu va fi publicată pe site. Câmpurile marcate cu steluță* trebuie completate.

*